fredag 11. november 2011

Luke nr. 37 Champagnekork nisser og engler


Jeg er i skikkelig julemodus for tiden. Litt tidlig ute i år, men tenkte jeg ville tipse dere så dere rekker å sanke champagnekorker på julebordet ;O) Moren min viste meg hvordan man lager disse fantastiske champagnekork nissene og englene. Ble de ikke søte?
OPPGAVE: Lage julenisser og juleengler av champagnekorker.
MATERIALER: Saks, rødt fløyelsbånd, lim, rød remse med strikket bånd, perler på nål, sølvknapper, hvitt krusehår, piperens i sølv, champagnekorker og finfint pyntebånd. Det meste av disse materialene får du kjøpt på Panduro.
LØSNING: Nissene lager du ved å klippe til lue og genser av det røde strikkebåndet. Lim båndet godt fast i champagnekorken. Strikkebåndet er hult så det er enkelt å feste det til korken. For å få en fin lue knyter du fast en rød sløyfe i enden på luen. Deretter klipper og limer du fast hår til nissesjegg og til nissekona sitt hår. Stikk så nålene med perlen på der du ønsker at øynene skal være. Pynt nissefar med fine sølvknapper og nissemor med en flott blomst.
Englene lager du ved å snurpe sammen pyntebåndet på den ene siden slik at du får en fin og fluffy tyllkjole til engelen. Denne fester du med en tynn ståltråd. Lim deretter massevis av krusete krøller på hodet til engelen. Sølvknappene limer du fast der du ønsker at øynene skal være. Pynt engelen med blomst i håret eller lag en glorie av piperens i sølv.
Jeg håper du koser deg med tipsene mine og at du lar deg inspirere til å lage egne ting :O) Da gjenstår det å ønske deg en strålende fredagskveld og en fantastisk helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar